Leapșa: 2020 review

 





De când mi-am făcut blogul, adică din mai, m-am mai tot gândit la ce aș putea să postez, mi-am notat câteva idei, am făcut câteva schițe... Dar n-am mai reușit să postez nimic. Articolul de azi vine în urma unei provocări (care, sincer, m-a surprins foarte plăcut) de la Alexandra de la Pierduți în literatură și urmează să vă povestesc câte ceva despre relația mea cu cititul în 2020.

 

Câte cărţi ai citit în 2020? 

Umm...26. Da, oke, nu am citit atât de mult, daaar mi-am dat seama că multe dintre cărțile de anul ăsta mi-au plăcut foarte mult și am senzația că pe unele dintre ele o să le port cu mine mult timp. Știți, în categoria de cărți bune, eu pun două tipuri: cele care mă captivează și cărora nu-mi vine să le dau drumul din mână și cele care mă ajută să mă dezvolt, care îmi deschid ochii și-mi dau noi perspective.

Dintre ele, care au fost cele mai memorabile (în sensul bun)?

O să aleg trei tipuri diferite de cărți, ca să îmi fie mai ușor. În Brooklyn crește un copac, de Betty Smith, pentru că nu-i ușor să-ți adâncești rădăcinile dincolo de pietre ca să-ți iei seva și să crești, Crucea și pumnalul, de David Wilkerson, pentru că mie îmi place să văd oamenii dincolo de aparențe și Biblioteca de la miezul nopții, de Matt Haig, pentru că a fost prima carte pe care am citit-o pe nerăsuflate după mult timp.


Care e cel mai frumos citat pe care l-ai descoperit în 2020?

N-o să pot da un răspuns 100% adevărat la întrebarea asta pentru că nu-mi scriu citatele undeva. Îmi place să le marchez cumva în cărți, pentru ca atunci când mi-e dor de o carte s-o răsfoiesc și să le găsesc, însă unul dintre preferatele mele care mi-e la îndemână acum este extras din cartea lui Matt Haig, Gânduri de pe o planetă nervoasă:

Rămâi om. Opune-le rezistență algoritmilor. Nu te lăsa ademenit spre a fi o caricatură a propriei tale persoane. Închide reclamele. Pășește în afara propriei camere cu ecou. Nu lăsa anonimitatea să te transforme în cineva de care off-line ți-ar fi rușine. Fii un mister, nu un element demografic. Fii un om pe care un computer n-ar putea să-l cunoască cu adevărat. Fii mereu empatic. Ieși din tipar.  Opune rezistență tendințelor de robotizare. Rămâi om!                                                                                                            

Ce carte citită în 2020 ţi-a displăcut/te-a dezamăgit cel mai tare?

Deși am spus deja că majoritatea cărților din 2020 mi-au plăcut foarte mult, este, printre ele, una care m-a dezamăgit. Mi-am cumpărat-o pentru că e nouă, pentru că am văzut-o promovată destul de mult și pentru că, din descriere, părea interesantă. Este vorba despre Peste cinci ani, de Rebecca Serle.  Nu știu...mi s-a părut o lectură ușoară, de citit într-un weekend, însă firul narativ a fost oarecum previzibil și la un moment dat a apărut un episod out of the blue care, din punctul meu de vedere, n-avea nicio treabă cu restul acțiunii.   

Ai participat la vreun eveniment literar anul trecut (lansare, târg de carte etc)? Dacă da, care a fost preferatul tău?

M-am bucurat că m-am mutat în Iași și ajung și eu, în sfârșit, la FILIT și după o zi sau două s-a anulat! *crying inside*

În schimb, am citit două cărți în sincron cu Onisim și discuțiile de pe lângă au fost copioase!

Care este cel mai bun film pe care l-ai văzut în 2020?

Mi-am dat seama zilele trecute că nu-mi notez nicăieri filmele pe care le văd și c-ar trebui s-o fac, pentru că altfel le uit. Nu știu care a fost cel mai bun, dar o să vă spun că mi-a plăcut Enola Holmes și Lola rennt (care mi-a amintit mult de Biblioteca de la miezul nopții).

Ce cuvânt rezumă cel mai bine anul 2020 pentru tine?

Cred că schimbare. Din mai multe puncte de vedere. A planurilor deja făcute. A unor idei. A locului. A unei etape din viața mea.

E vreun moment de anul trecut pe care nu vrei să-l uiţi?

Da. Mai multe. Când am luat permisul. Când am primit vești bune pe plan educațional. Când am reușit să fac ceva ce nu credeam că pot.

Ce dorinţă ţi s-a împlinit în 2020? 

Pentru că aici vorbim mai mult despre cărți, o să spun că am determinat  o fată care nu citește de obicei să citească volumul I dintr-o serie. Apoi a vrut toată seria. Și sora ei. Și prietena ei.

Scrie o dorinţă pentru anul 2021.

Să „ard” câteva nivele la germană. Abia am început să învăț limba, dar mi-ar plăcea mult să merg un semestru cu Erasmus în Germania, iar pentru asta trebuie să învăț într-un ritm mult mai mare decât cel de la universitate.

Mulțumesc pentru nominalizare, Alex! Aveam nevoie de un impuls!  

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Unde fugim de-acasă? || jocuri

Prăjitură cu OREOrice-ar ieși

Secret Santa #5 - Pandemic Edition